maanantai 28. tammikuuta 2013

Pitäiskö?

Pitäiskö mun kirjottaa useemmin?


Nojo.

Mulla alko harjottelu. Oon ihan hukassa. Mulla ei oo suunnistustaitoa, joten paikkojen löytäminen tuolla yläkoululla on haaste. Ihan vain koska se on i s o. :D


Löytäkää virhe.


Mut se ei oo ainoa "ongelma". Harjottelua ennen meitä priiffattiin uusilla tekstaus- ja kirjoituskirjaimilla. Lisäksi me käytiin jotain matikkajuttuja, kuten nollasta lainaamien ja sen opettaminen. Meitä siis valmisteltiin harjoitteluun jonnekkin alkuopetuksen ryhmiin. Noh, minä kun olen nyt seiska-kasi-ysien kanssa, niin on "eväät" vähissä. Ei muuten, mutta pitäisi tässä mennä enkussa ja ruotsissa ohjaamaan ja avustamaan. Englanti kyllä sujuu, mutta ei kielioppisäännöt. Niin ja se ruotsi, se ei suju. Nej, jag talar inte svenska. Ja siinä on kaikki mitä osaan. Toivottavasti kirjoitin edes sen oikein. :p

Myös tänään kotimaisen äidinkielen tunnilla istuessa tuli hätä käteen, joo. Seiskat menee sijamuotoja. Okei, äiti opetti mulle pienenä sen inessa, elasta, illaan, adella, ablalta, allalle -muistisäännön, mut mikäs se komitatiivi tai instruktiivi oli? Ei pahemmin oo tullu arjessa noita nimiä käytettyä. Ja veikkaan, että nollasta lainaamista ei tarvi opettaa kellekkään tämän jakson aikana.

Semmosta mulle.


Mut vielä pari kysymystä:


  • Miltä tää mun jatkuvan muokkauksen alla oleva blogin ulkoasu nyt näyttää?



4 kommenttia:

  1. Sulla on kiva blogi (hääblogi myös), hyvät jutut ja mielenkiintonen huumorintaju :-) ja minun mielestä pitäis kirjottaa useammin :)) ulkoasu on jees! -E- ps. Bender on paras!

    VastaaPoista