keskiviikko 13. helmikuuta 2013

K-jalkakammoiset

Jos mä kerron tästä teille, mulla on ehkä paineet oikeesti noudattaa sääntöjä tässä asiassa.

Ja tää asia ei oo sen kummallisempi kuin..


ihottuma jalkapohjissa.

Mulla on siis melko paha ihottuma molemmissa jalkapohjissa.

Aina toisinaan käveleminen/seisominen on tuskaa, kun jalanpohjia kutittaa, niitä raapii ja sitten on avonaiset haavat ja sitten vielä sukka kuivuu niihin kiinni ja kun sukkaa alkaa irrottamaan, se on kamalaa jaja.. Tätä tosin on ollu jo kymmenen vuotta, että aika hyvin siihen tottuu. Ja raapiminenkin tapahtuu aivan automaattisesti. Joskus aamuisin on verta kynsien alla ja kun asiaa selvittelee, löytyy syy jalkapohjista. Ja siihen ei enää edes herää. Ja sitten vtuttaa.

Mutta on tilanne jo paaaaljon parempi ku joskus oli. Kiitos äitin ahkeran "oothan sä muistanu rasvata", "laita rasvaa", "nyt haetaan sulle kunnon rasvaa" ja Mikon "älä raavi", "laita rasvaa", "ei saa raapia" hokemisten.

Mmm, kuiva jalka.

Ympyröin kuvasta tuon alueen havainnollistaakseni, että ihottuma-alue on ollut joskus paljon suurempi. Oli sitä ennen ihan nilkoissa asti, mutta nyt huolimattomalla rasvaamisella ja läskinpaloilla olen sen saanu jalkapohjiin ja nyt enää noihin "kaariin". Tilanne on siis lähes samanlainen molemmissa jaloissa.

Kerron tästä siis, koska äiti patisti mut rasvaamaan kunnolla. Ihan koska kesä on tulossa ja kyllähän minä ymmärrän. Kesät on kamalia, hiekkarannalla kävellessä iho ei kestä ja raapiutuu auki ja paljain jaloin kävellessä menee kaikkea kakkaa, tulehdusriski on suurempi ja siteistä jää tympeät rusketusrajat. Siispä me haettiin perusrasva Decubalia ja kun avonaiset kohdat umpeutuu, saan laitta Bepanthenin anti-exem -voidetta. Se kovasti lupaa kutinaan auttaa, niin kokeillaan. Mulla on myös työ-/koulupäivien ajaksi sitomistarvikkeet, jotta välttäisimme sukan kiinni tarttumisen.

Näillä mennään.

Jospa mä nyt muistan rasvata, kun teillekkin asti asiasta kerron. :D

1 kommentti:

  1. Joo muista rasvata! :) mä oon aina luullu että mulla on maailman kuivimmat yms. Kantapäät! :o)

    VastaaPoista