keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

Ongelmien ratkontaa

Mulla on töissä ollut ongelmia varustautumiseeni liittyen. Näitä ongelmia mä olen lykkäillyt eteenpäin ja kehitellyt väliaikaisia ratkaisuja, sillä "ei se jatku kuitenkaan enää kauaa". Ihan vain koska mun sopparin piti päättyä huhtikuun loppuun, mutta sitten mut vakinaistettiin ja olen tullut jäädäkseni. On siis korkea aika ratkoa nämä ongelmakohdat.

1. Mulla ei oo tälle "aamulla kylmä/iltapäivällä kuuma" kelille ulkovaatteita. Toppatakki on liikaa ja kesätakki liian vähän.

2. Mistä täydelliset työkengät? Turvakengät on just paras jalalle, mutta mielettömän kuumat. Ballerinat täys vastakohta.

3. Täyttävä ja nopea eväsratkaisu. Aamusin en todellakaan kerkee tehä mitään ja illalla tehdyt leivät on märkiä ja ällöttäviä.

4. Näitä oli vielä yks, mut mä en enää muista sitä. Lisään sen myöhemmin. :D

Näistä yhteen mä olen jo keksinyt ratkaisun. Nimittäin kolmanteen. Mun eväs pitää olla semmonen, et mä saan aamulla vaan napata sen följyyn. Tai vielä mielummin niin, että sitä voi säilyttää työpaikalla ja se ei pilaannu + se on nopeasti valmistettavissa. Ha!

Ratkaisuni on puuro. Voin viedä rasian hiutaleita töihin ja säilyttää sitä kaapissa. Puuro on nopeeta valmista, kun lämmittää veden kiehuvaksi ja kaataa sen hiutaleiden päälle. Periaatehan on sama kun näissä pikapussipuuroissa. Elovenan(?) vadelmapikapussipuuroa oon maistanu ja se oli hyvää, mutta sitä hintaa ei kestä. Jotenki ei vaan raaski maksaa paljoa puurosta. Varsinkin kun eväät tarvii väh. 5 päivänä viikossa ja noita pusseja saa melkeen olla kaks, että tulee ihan oikeesti täyteen. (Ainakin niitä vadelmajuttuja, taisivat olla kyl aamupalalle tarkotettuja, mutta silti. Pussissa on 35g ja jos mä syön vaan sen, niin ennen kotiin pääsyä on jo kiljuva nälkä) Ihan neljän viljan puurolla siis mennään ja siihen lisukkeena on marjoja pakkasesta.

Ratkeepa samalla meidän ongelma pakastimen kanssa, kun marjoja sielä on vielä vaikka kuinka ja pian alkaa uus marjakausi. Täytyy siis kovaa kyytiä tehä tilaa uusille satseille. :)

1 kommentti:

  1. Ollapa hyvät ratkaisut, vaan ei ole :) Kerro, jahka saat nämä itse selvitettyä, epäilen, että et ole ongelmien kanssa yksin.

    VastaaPoista